افزایش قد

درمان کف پای صاف

درمان کف پای صاف

صافی کف پا یک بیماری رایج است که به آن صافی کف پا نیز می گویند که در آن قوس های داخل پا با وارد شدن فشار به آن ها صاف می شوند. هنگامی که افراد دارای کف پای صاف می ایستند، پاها به سمت بیرون می آیند و تمام کف پا می افتد و به زمین برخورد می کند.

صافی کف پا زمانی رخ می دهد که قوس کف پا در دوران کودکی ایجاد نشود. همچنین می‌تواند در مراحل بعدی زندگی پس از یک آسیب یا از استرس‌های فرسایشی ساده ناشی از سن ایجاد شود.

صافی کف پا معمولا بدون درد است. اگر درد ندارید، درمان لازم نیست. با این حال، اگر صافی کف پا باعث درد شما شده و کاری را که می خواهید انجام دهید محدود می کند، ممکن است ارزیابی از یک متخصص ضروری باشد.

کف پای صاف چیست؟

درمان کف پای صاف

علائم
اکثر مردم هیچ علامتی مرتبط با صافی کف پا ندارند. اما برخی از افراد مبتلا به صافی کف پا، درد پا، به ویژه در ناحیه پاشنه یا قوس پا را تجربه می کنند. درد ممکن است با فعالیت بدتر شود. تورم ممکن است در امتداد داخل مچ پا ایجاد شود.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد
اگر شما یا فرزندتان درد پا دارید، به خصوص اگر کاری را که می خواهید انجام دهید محدود می کند، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

عوارض کف پای صاف

علل
صافی کف پا در نوزادان و کودکان نوپا غیرعادی نیست، زیرا قوس پا هنوز رشد نکرده است. قوس اکثر افراد در دوران کودکی رشد می کند، اما برخی از افراد هرگز قوس ایجاد نمی کنند. افراد بدون قوس ممکن است مشکل داشته باشند یا نداشته باشند.

برخی از کودکان دارای کف پای صاف انعطاف پذیر هستند که اغلب به آن صافی کف پای انعطاف پذیر می گویند، که در آن قوس کف پا در هنگام نشستن یا ایستادن روی نوک پا قابل مشاهده است اما زمانی که کودک می ایستد از بین می رود. بیشتر کودکان صافی کف پای انعطاف پذیر را بدون مشکل رشد می کنند.

افراد بدون صافی کف پا نیز می توانند به این عارضه مبتلا شوند. قوس ها می توانند به طور ناگهانی پس از آسیب فرو بریزند. یا فروپاشی می تواند در طول سال ها فرسودگی اتفاق بیفتد. با گذشت زمان، تاندونی که در امتداد داخل مچ پا قرار دارد و به حمایت از قوس کمک می‌کند، ممکن است ضعیف یا پاره شود. با افزایش شدت، آرتروز ممکن است در پا ایجاد شود.

کف پای صاف

 

عوامل خطر
عواملی که می توانند خطر صافی کف پا را افزایش دهند عبارتند از:

چاقی
آسیب به پا یا مچ پا
روماتیسم مفصلی
سالخورده
دیابت

ایا استفاده از کفش های مخصوص کف پای صاف میشه از درد کاست ؟

با استفاده از کفش های مخصوص در سنین پایین شانس این را به کودک میدهد تا بتواند درمان شود .

برای سفارش و تعیین سایز و اسکن تماس بگیرید .

کفش مخصوص کف پای صاف

خرید کفش مخصوص کف پای صاف همراه با اسکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *