افزایش قد

افزایش قد به روش جراحی

جراحی یل افزایش قد و ریموت ان
مادیار درمان الیزاروف

02166964459

Help Center 

مادیار درمان الیزاروف

02166964459

Help Center 

مراقبت و پانسمان الیزاروف

مراقبت ها و نگهداری الیزاروف



افزایش قد چگونه انجام میشود ؟



افزایش قد ران الیزاروف
دکتر الیزاروف، جراح روس ، بهترین متخصص الیزاروف تهران

سیستم الیزاروف چیست ؟

We designed it so you can be in control

الیزاروف زیر مجموعه از اکسترنال فیسکاتور ها(یعنی تثبیت کننده های استخوانی از بیرون اندام ) می‌باشد که استخوان را از بیرون تثبیت میکند .

الیزاروف دستگاهی هست که از اجزای اصلی حلقه ها ، راد یا میله ها ، پین ها که داخل پا عبور میکنند ، پیچ و مهره هایی که اینها رو متصل میکنند تشکیل شده است .

این دستگاه مزایا و معایب خودش رو داره که بسته به نیاز شما پزشک تشخیص میدهد که چگونه باشد


گروه مادیار درمان

ارایه کننده خدمات و تجهیزات ارتوپدی

با ما مسیر درمان خود را به راحتی طی کنید

قیمت دستگاه الیزاروف
thin

جراحی افزایش قد بدون دستگاه

میله (nail ) های داخل استخوانی چگونه استخوان را بلند میکنند؟

در این بخش با موضوع تاریخجه و تحول میله های داخل استخوانی باشما هست تا اطلاعات کامل راجع به اون داشته باشید

از زمانی که Bliskunov اولین میله تلسکوپی را در اتحاد جماهیر شوروی در سال 1983 ساخت، میله های مکانیکی یا موتوری دیگری اختراع شدند. آنها هم مزایا و هم عوارض خاص را نشان می دهند: نقص یا شکستگی میله، درد در هنگام بلند شدن، “میله دررفته”، محکم شدن زودرس، عدم جوش خوردن، و غیره. .

میله Grammont و Guichet’s Albizzia® به چرخش 20 درجه برای افزایش طول 0.15 میلی متر نیاز داشت، که اغلب باعث درد شدید می شود که نیاز به بلند کردن تحت بیهوشی عمومی دارد و در 12٪ موارد منجر به شکست کل برنامه اولیه می شود.

ISKD®، که در اوایل قرن بیست و یکم در ایالات متحده توسط کول توسعه یافت، بر اساس همان اصل بود، تنها با چرخش 3-9 درجه. در 10% موارد، این فعال شدن “آسان” میله و عدم امکان کنترل بلند شدن روزانه منجر به بلند کردن با درد و به ندرت انقباض خم شدن مفصل و مشکلات عصبی می شود. همچنین مشکلاتی در افزایش طول میله و نیاز به بیهوشی عمومی گزارش شده است.


عارضه اصلی چنین بلند شدن تاخیر در تحکیم است. استخوان زایی با کیفیت پایین، به دلیل رعایت نکردن اصل کالوتازیس، گاهی اوقات نیاز به تجدید نظر جراحی با پیوند داشت

علاوه بر این، میله ISKD® مستقیم است و نقطه ورود آن در حفره پیریفورم است. در مورد کوکسا والگا یا بروا یا در بیماران جوان توصیه نمی شود


Fitbone اولین میله موتوردار بود که در سال 1991 توسط Baumgart و Betz در آلمان توسعه یافت. باومگارت همچنین یک “روش برنامه ریزی معکوس” را برای اصلاح ناهنجاری حاد روی میله داخل مدولاری، برای بازیابی یا حفظ یک محور مکانیکی نرمال در طول بلند کردن توضیح داد [25]. بلند شدن روی این میله با انتقال فرکانس رادیویی کنترل می شود. فقط با تایید مخترعین قابل استفاده است. Accadbled نتایج بالینی خوبی را گزارش کرد و قابلیت اطمینان میله را در یک سری فرانسوی تایید کرد.



میله Precice® از سیستم کنترل انبساط مغناطیسی (MAGEC) مانند میله های بلند کننده ستون فقرات استفاده می کند. مکانیسم توسط یک دستگاه خارجی فعال می شود. برای افزایش طول 1 میلی متری به مدت 7 دقیقه نیاز است که ترجیحاً در 2 مرحله انجام شود. مانند Fitbone®، مدل های انتگراد و رتروگراد با چندین قطر و طول وجود دارد. Precice® تنها میله است که کوتاه کردن را نیز امکان پذیر می کند.


مدل انتروگراد ممکن است مستقیم یا به صورت منحنی باشد تا ورود کناری بیشتری به تروکانتر بزرگ‌ بدهد، به طوری که می‌توان از آن در کودکان و نوجوانان بزرگ‌تر استفاده کرد . مدل رتروگراد امکان افزایش طول با اصلاح در cora را فراهم می کند . بعد از استئوتومی در حین عمل انجام می شود و در طول ریمینگ مدولاری توسط فیکساتور خارجی در جای خود نگه داشته می شود. پس از فیکس کردن محل کجی استخوان ، برای جلوگیری از تغییر شکل در طول بلند کردن، به “پیچ های پولر” نیاز است . به نظر نمی رسد که این اصلاح دیستال حین عمل باعث تاخیر در تشکیل کال شود.







بهنام عقبایی
M.Sc
behnam oghbaei

Director


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *